En dag i harmoni

Hej!
Idag har jag varit ledig (som alla andra måndagar), och jag har bara tagit det lugnt. Känner mig rätt slut i kroppen, antar att det är från gårdagens aktiviteter! Det är lite märkligt det där, när man tränar och håller igång hela dagen, så känner man sig så pigg. Sen blir det baksmälla på den dagen efter och kroppen skriker efter lite vila.. Så jag är inte den som är den, utan lyssnade snällt på kroppen och har bara vilat idag. Nej, inte vilat vila, bara ligga i soffan och glo, det skulle jag aldrig klara! Har tagit det lugnt på annat sätt; gick ut i skogen och plockade lite blommor, hittade fina gulvivor och blåsippor som jag la på morfars och farfars gravar. Solen har ju visat sig lite till och från idag, så det var bara skönt att gå en lugn promenad. En skön form av aktiv vila.
Började dock små-dugga på hemvägen.. Men vad passade då inte bättre än att baka!? Precis vad jag gjorde. Idag blev det Mozzarella - och pestofyllda bullar/rullar. Skit goda till maten eller bara som mellis.
Sen har jag kollat på ett avsnitt av Bachelorette, läst en tidning och sen lagade jag middag till familjen. Det blev ugnsbakad lax över rotfrukter, med fetaost över. Potatis till, hur gott som helst. Verkligen skit gott, rekommenderas.
Nu gör jag inte så mycket, tar bara det lugnt men ska väl ta en kvällsprommis med Vickie senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0