En dyr historia..

Ja, natten blev väl mer dyr är kul. Måste jag säga.
Hade såklart kul stundvis, men blev så trött efter tolv att jag bara ville hem. Var redan från början irriterad på att jag inte fick vegitariskt, utan att det skulle bli ett himla tjafs innan de sen kunde fixa fram något i stil med veganiskt.. (!) Eftersom det kostade 340 kr så vill man ju ändå kunna äta. Men men, det löste sig till slut. Men måste faktiskt säga att jag är besviken på maten, plus att vi fick äta jätte sent, och inget kaffe till efterrätten fick man heller. :(
Vi shakade loss på dansgolvet sen alla fall. Det var kul!
Blev som sagt trött ganska tidigt vilket förstörde det hela en aning. Visste inte hur jag skulle ta mig hem heller eftersom sista tåget hade gått.. Och att gå och ta nattbussen var mitt absolut sista alternativ. Försökte få lite folk att dela taxi med mig, men ingen var riktigt sugen på det (vilket jag förstår). Blev till slut att jag helt enkelt fick vänta tills det hela var slut, och jag delade taxi med Felicia. Hon skulle dock bara till Solna, så egentligen hade jag kunnat dra tidigare.. Men skit samma.
Väl hemma kom min snälla underbara mamma ut och betalade taxi-resan. Det blev inte billigt, och jag kände hur det dåliga samvetet brännde längs ryggraden..
Konstigt nog var hon inte alls sur på mig, utan mest på taxichaffören, att han hade lurat oss för att det var så dyrt. Jag försökte intala min stackars mamma att det nog kostar så mycket från stan till Sigtuna. Det är ju ändå halvvägs till Norrland..

Mark, jag och Felicia. Alla var jätte fint utklädda! (Temat var 50 - 80tal)

Känner att jag är lite väl negativ för att beskriva min studentskiva, men jag har verkligen sett fram emot den och varit riktigt taggad. Och så blev den inte alls som jag tänkt mig, men det är ju bara ett av bevisen på att det för det första inte alltid blir som man tänkt sig. Och, att det blir som man gör det till helt enkelt. Fast klart att jag hade kul också, men var nog kanske inte riktigt på humör ändå. Vet inte. Bättre lycka nästa gång. :)

Är hemma idag, nej jag är inte ledig utan vi har egentligen skola. Men, kommer man hem fyra på morgonen så stannar man automatiskt hemma dagen efter. Är ju "tillochmed" bakis. Plus att jag och några till skulle hålla i idrottslektionen idag, styrketräning.. Hur bra dagen efter liksom? ;) Tror nog att min idrottslärare har en viss förståelse för att vi inte kommer idag, kanske.
Felicia och jag. Fellan va en i Kiss!



Minna var sjukt snygg som discokula!

Idag är vädret strålande! Pratade med mamma nyss och jag ska fixa så vi kan grilla sen ikväll. Att grilla är verkligen sommar för mig. Mmmm. Skönt att det är fredag. Nästa vecka är det äntligen dags för Idun igen.

Kommentarer
Postat av: Becka.

Vilken lång taxiresa, men jag tror att din mamma tyckte att var okej eftersom du faktiskt var på din skiva.



Trist bara att du inte kunde vara med och luncha igår!

2011-05-06 @ 13:41:55
URL: http://rebeckaericson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja, det tror jag med. :)

Ja! Men vi får göra det nästa vecka, varje dag. Och så kanske fler gånger sen. :D

2011-05-06 @ 14:20:11
URL: http://eeweliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0