Andra Oktober

Är mer eller mindre frisk nu och mår mycket bättre! Konstigt det där med influensa; kommer som en blixt från klar himmel och försvinner lika snabbt.. Skönt att det är över nu allafall. Även om jag inte träffat mitt hjärta på hela helgen (förutom igår när han kom förbi en snabbis, men han vågade ju knappt röra mig hehe) så har jag verkligen vilat ut och tankat på med ny energi. Sovit mycket och länge. Var riktigt länge sen jag sov till över tio på morgonen.. Har ju aldrig haft behov av det, så antar att kroppen behövde den vilan ändå. Var ju piggare redan igår, dock inte riktigt hundra, men så pass pigg att jag orkade ta tag i projekt: Rummet. Ja du. Var ska jag börja. Innan igår har det varit mer eller mindre kaos på mitt rum en längre tid. Garderoben var minst sagt en katastrof, så den blev prio nummer ett. Förutom de kläder som redan låg utstpridda på golvet Bredvid klädhängaren, så slängde jag ut dom ytterligare hundra plaggen som låg huller om buller inuti garderoben på sängen. Sen var det bara att gå igenom allt. Hade fyra högar med kategorierna: Slängas, Sommarkläder, Vinterkläder och Underkläder. Nu pratar vi struktur. Inte konstigt att jag inte hittat nåt att ha på mig tidigare.. Fick ihop fyra kassar som jag nu har skickat till klädinsamlingen. Resten ligger fint vikta i prydliga högar i min garderob nu. Känner mig jätte nöjd att jag äntligen fick det gjort. Sen var det bara resten kvar. Tog badrummet efter det. Nu skiner kaklet som aldrig förr! Sen fixade jag det som var kvar i rummet. Slängde massa gammalt skit som samlats under sängen (varför hamnar det alltid så mycket under just sängen?!;) det var massa tidningar, pet-flaskor och Gud vet vad. Nu är det allafall borta och golvet är rent. Åh vad bra det känns med ett rent och fräscht rum. Idag har jag mått super och varit riktigt pigg! Rensade och förvällde all svamp som älsklingen kom med igår. 10 liter trattkantareller. Fryste sen in det mesta men sparade en liten påse i kylen, som för övrigt snart är slut. Gjorde en smörgås med svamp på till lunch, och nu till middagen tog jag lit också. Är glad att jag gillar svamp. Inte alla som är det, min storebror till exempel. PÅ eftermiddagen tog jag en promenad och det var skönt ute tycker jag. Min storebror och Matilda var över på middag ikväll också, mest för att ge lillebror paket eftersom han fyller år imorgon. Sitter i min säng med tända ljus och en latte i handen. Tänkte plugga lite körkorts-teori sen tänkte jag. Är rätt nöjd med helgen ändå, trots att det inte alls blev som jag tänkt mig. Fast så är det ju oftast, det blir som det blir helt enkelt. Ikväll ska jag se på Gustavsson 3 tr på fyran. Tror nog det passar mig hehe. Imorgon blir det ny jobb-vecka. Börjar tolv och slutar nio.. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0