Confused

Godmorgon! Höll jag nästan på att skriva.. Inte riktigt morgon nu, men känns lite som det. Gårdagskvällen blev hur kul som helst! Först Taco och kortspel plus en massa prat hos Linda, sen drog vi ut och dansade vid halv tolv. Vi hade verkligen jätte kul, klackarna i taket typ. Fast att komma tillbaka till ett ställe jag varit på ett antal gånger i mitt tidigare liv, eller en tid för länge sen låter bättre, kändes en aning.. Konstigt?! Det var som att gå tillbaka några år. Man tror ju att saker och ting förändras med tiden. Att det liksom händer grejer medan man är frånvarande. Igår var ett tydligt exempel på att det inte alltid är så. Jag mötte samma människor som för 10 år sen (ja, det kändes som det var 10 år sen jag var där), samma band som spelade (med samma låtar..), samma musik, samma drinkar och utbud på annan dricka. Det var som att gå in i en tidsmaskin som förde tillbaka mig till något jag valt att lämna. Även om vi hade skit kul, så var det med så blandade känslor. Det var som att komma in i ett slags vakuum som fort jag steg in i lokalen. Folk jag bara har en bekantskaps-relation med, var helt plötsligt mina bästisar, för Oj så kul att se Dig igen, jag tycker som mycket om Dig, och Oj vad vi har skoj ihop, sa jag att jag älskade Dig?! Såna kommentarer hatar jag. Vi känner inte varann. Vi tycker inte om varann, vi har inte kul tillsammans. Jag skulle aldrig mer än ge dig en nick om jag såg dig på stan. Så mycket bryr jag mig om dig. Hatar vad alkoholen gör med folk. Det är en fantasivärld man vistas i ute på krogen/dansställen. Alla (nästan) är berusade och det är bara oäkta alltihopa. Ja, visst fan var jag också berusad. Och visst hade jag kul! Men tycker det är tråkigt och lite läskigt att det är alkoholen som gör att folk plötsligt blir så jäkla tjenis med alla.. Nej. Jag lovar mig själv att aldrig bli som dom. De som stannar där, lever för det där. Älskar det där, att vara i ruset och aldrig vakna upp till en verklighet som kallas nykter. Det var allafall en jätte kul kväll med mina bästa tjejer. Idag skiner solen och jag ska sätta på mig mina nya converse och traska iväg på en promenad nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0