Pustar ut

Vilka jobbiga dagar. I två dagar har jag mått mindre bra. Inte kunnat jobba ordentligt, utan bara varit i andra tankar. Jag har varit okoncentrerad och ledsen. Igår kände jag mig helt knäckt och var tvungen att gå hem från jobbet, fem timmar för tidigt.. Skulle egentligen ha slutat vid nio. Men nu blev det inte så. Som tur är, så har det allafall ordnat upp sig och jag mår mycket bättre. Är tillbaka på jobbet och kan även känna igen mig själv igen. Skönt att sker och ting kan ordna upp sig ändå. Även om det var jobbigt. Jävligt jobbigt. Fasiken vad känslor är känsliga. Riktigt skit-väder är det idag också. Höst-rusk-väder. Usch. Hoppas på att klyschan "efter regn kommer solsken", stämmer. Jobbar till halv tre idag. Är tillbaka på min avdelning igen, och Gud så jag saknat den. Bara på två dagar.. Vill inte hamna nån annanstans än denna, det här är den bästa, så är det bara. Trots ett evigt tjat om cig, borttappade glasögon, gnäll om "fel" mat och många mer saker, så finns det ändå sån charm med allt det. Det är kul att jobba med dementa. Låter konstigt att säga så, men att veta att de verkligen behöver en, är så otroligt givande, eftersom man kan hjälpa dom med allt som behövs. Tycker om det här jobbet, Nu ska vi snart fixa lunch till allihopa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0