Regn

I morse när jag vaknade och drog upp rullgardinen upptäckte jag till min fasa att regnet öste ner. Det som var så fint igår! Jag skippade cykeln och gick till jobbet istället. Med paraply. Inga gummistövlar, det fick jag bittert ångra när jag väl var framme. Fötterna blev såklart dyngsura.. Fast jag är på väldans bra humör idag ändå. Ikväll får jag träffa min underbara J som jag längtat efter, sen vid sju blir det zumba för hela slanten! Ska bli skit kul. Funderar på att gå på morgonpasset imorgon vid tio, då jag ändå börjar jobba kl. tolv. Skulle va rätt niice. Åt lunch för en stund sen; sojafärsgryta med rotfrukter. Smakade hur bra som helst. Är inne i en fas där mina maträtter består till mesta delen av rotfrukter.. Mycket champinjoner, pepparrot, morötter, fänkål och ingefära. Gillar att följa årstidernas primörer. Känns mysigt och höstigt att ta vara på det som Sverige har att bjuda på, från våra skogar! Ska börja fixa lite fika nu; kaffe och kanelbullar. Slutar halv fem idag vilket är en himla bra tid. Måste också säga att jag älskar mitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0